Sterke Klantauthenticatie: wat e-commercebedrijven moeten weten

Sterke Klantauthenticatie: wat e-commercebedrijven moeten weten

Sterke Klantauthenticatie: wat e-commercebedrijven moeten weten

Sterke Klantauthenticatie is een veiligheidseis van de Europese Unie voor contactloze, online en mobiele betalingen. Leer meer met Mollie.

Sterke Klantauthenticatie is een veiligheidseis van de Europese Unie voor contactloze, online en mobiele betalingen. Leer meer met Mollie.

13 jun 2022

Iryna Agieieva

Head of product - payments

De Europese Bankautoriteit heeft SCA in 2019 goedgekeurd, echter, de nieuwe regelgeving werd voor e-commerce in de EU niet afgedwongen tot 1 januari 2021. In het VK werd de regelgeving toegepast op betalingen in persoon op 15 september 2021.


De Europese Bankautoriteit heeft SCA in 2019 goedgekeurd, echter, de nieuwe regelgeving werd voor e-commerce in de EU niet afgedwongen tot 1 januari 2021. In het VK werd de regelgeving toegepast op betalingen in persoon op 15 september 2021.


De Europese Bankautoriteit heeft SCA in 2019 goedgekeurd, echter, de nieuwe regelgeving werd voor e-commerce in de EU niet afgedwongen tot 1 januari 2021. In het VK werd de regelgeving toegepast op betalingen in persoon op 15 september 2021.


De Europese Bankautoriteit heeft SCA in 2019 goedgekeurd, echter, de nieuwe regelgeving werd voor e-commerce in de EU niet afgedwongen tot 1 januari 2021. In het VK werd de regelgeving toegepast op betalingen in persoon op 15 september 2021.


Wat is tweefactorauthenticatie bij het afrekenen?

Sterke Klantauthenticatie vereist dat de klantauthenticatie ten minste twee van de volgende elementen moet bevatten:

  1. Iets dat alleen de klant weet

  2. Iets dat alleen de klant bezit

  3. Iets dat alleen de klant heeft

Iets dat alleen de klant weet

Dit kan een wachtwoord, pincode of het antwoord op een specifieke vraag zijn. Dit wordt meestal afgehandeld door een bestaand wachtwoord of een 4- tot 6-cijferig nummer verzonden per sms. 

Iets dat alleen de klant bezit

Voorbeelden zijn een mobiele telefoon, token generator, kaartlezer, desktop, tablet, of een ander geautoriseerd apparaat. Dit deel van de check gebeurt zonder actieve input van de klant. 

Iets dat alleen de klant heeft

In essentie zijn dit soort biometrische gegevens. Face ID of vingerafdrukken zijn een goed voorbeeld. Sterke Klantauthenticatie vereist dat je voldoet aan de voorwaarden voor tweefactorauthenticatie om de kans op frauduleuze activiteiten te helpen verminderen. Bijvoorbeeld, het helpt om gevoelige klantgegevens veilig en privé te houden tegen externe partijen. 

Sterke Klantauthenticatie vereist dat de klantauthenticatie ten minste twee van de volgende elementen moet bevatten:

  1. Iets dat alleen de klant weet

  2. Iets dat alleen de klant bezit

  3. Iets dat alleen de klant heeft

Iets dat alleen de klant weet

Dit kan een wachtwoord, pincode of het antwoord op een specifieke vraag zijn. Dit wordt meestal afgehandeld door een bestaand wachtwoord of een 4- tot 6-cijferig nummer verzonden per sms. 

Iets dat alleen de klant bezit

Voorbeelden zijn een mobiele telefoon, token generator, kaartlezer, desktop, tablet, of een ander geautoriseerd apparaat. Dit deel van de check gebeurt zonder actieve input van de klant. 

Iets dat alleen de klant heeft

In essentie zijn dit soort biometrische gegevens. Face ID of vingerafdrukken zijn een goed voorbeeld. Sterke Klantauthenticatie vereist dat je voldoet aan de voorwaarden voor tweefactorauthenticatie om de kans op frauduleuze activiteiten te helpen verminderen. Bijvoorbeeld, het helpt om gevoelige klantgegevens veilig en privé te houden tegen externe partijen. 

Sterke Klantauthenticatie vereist dat de klantauthenticatie ten minste twee van de volgende elementen moet bevatten:

  1. Iets dat alleen de klant weet

  2. Iets dat alleen de klant bezit

  3. Iets dat alleen de klant heeft

Iets dat alleen de klant weet

Dit kan een wachtwoord, pincode of het antwoord op een specifieke vraag zijn. Dit wordt meestal afgehandeld door een bestaand wachtwoord of een 4- tot 6-cijferig nummer verzonden per sms. 

Iets dat alleen de klant bezit

Voorbeelden zijn een mobiele telefoon, token generator, kaartlezer, desktop, tablet, of een ander geautoriseerd apparaat. Dit deel van de check gebeurt zonder actieve input van de klant. 

Iets dat alleen de klant heeft

In essentie zijn dit soort biometrische gegevens. Face ID of vingerafdrukken zijn een goed voorbeeld. Sterke Klantauthenticatie vereist dat je voldoet aan de voorwaarden voor tweefactorauthenticatie om de kans op frauduleuze activiteiten te helpen verminderen. Bijvoorbeeld, het helpt om gevoelige klantgegevens veilig en privé te houden tegen externe partijen. 

Sterke Klantauthenticatie vereist dat de klantauthenticatie ten minste twee van de volgende elementen moet bevatten:

  1. Iets dat alleen de klant weet

  2. Iets dat alleen de klant bezit

  3. Iets dat alleen de klant heeft

Iets dat alleen de klant weet

Dit kan een wachtwoord, pincode of het antwoord op een specifieke vraag zijn. Dit wordt meestal afgehandeld door een bestaand wachtwoord of een 4- tot 6-cijferig nummer verzonden per sms. 

Iets dat alleen de klant bezit

Voorbeelden zijn een mobiele telefoon, token generator, kaartlezer, desktop, tablet, of een ander geautoriseerd apparaat. Dit deel van de check gebeurt zonder actieve input van de klant. 

Iets dat alleen de klant heeft

In essentie zijn dit soort biometrische gegevens. Face ID of vingerafdrukken zijn een goed voorbeeld. Sterke Klantauthenticatie vereist dat je voldoet aan de voorwaarden voor tweefactorauthenticatie om de kans op frauduleuze activiteiten te helpen verminderen. Bijvoorbeeld, het helpt om gevoelige klantgegevens veilig en privé te houden tegen externe partijen. 

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Verbind elke betaling. Verbeter elk onderdeel van je bedrijf.

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Form fields
Form fields
Form fields

Table of contents

Table of contents

Table of contents

Table of contents

MollieInzichtenSterke Klantauthenticatie: wat e-commercebedrijven moeten weten
MollieInzichtenSterke Klantauthenticatie: wat e-commercebedrijven moeten weten
MollieInzichtenSterke Klantauthenticatie: wat e-commercebedrijven moeten weten