
Tap to Pay op iPhone
Accepteer contactloze betalingen op je iPhone met de Mollie app
Betalingen
Platformbetalingen
Laat je bedrijf groeien
Technische documentatie
Over Mollie

Tap to Pay op iPhone
Accepteer contactloze betalingen op je iPhone met de Mollie app
Betalingen
Platformbetalingen
Laat je bedrijf groeien
Technische documentatie
Over Mollie

Tap to Pay op iPhone
Accepteer contactloze betalingen op je iPhone met de Mollie app
Betalingen
Platformbetalingen
Laat je bedrijf groeien
Technische documentatie
Over Mollie
Sterke Klantauthenticatie: wat e-commercebedrijven moeten weten
Sterke Klantauthenticatie: wat e-commercebedrijven moeten weten
Sterke Klantauthenticatie: wat e-commercebedrijven moeten weten
Sterke Klantauthenticatie is een veiligheidseis van de Europese Unie voor contactloze, online en mobiele betalingen. Leer meer met Mollie.
Sterke Klantauthenticatie is een veiligheidseis van de Europese Unie voor contactloze, online en mobiele betalingen. Leer meer met Mollie.
13 jun 2022


Iryna Agieieva
Head of product - payments



De Europese Bankautoriteit heeft SCA in 2019 goedgekeurd, echter, de nieuwe regelgeving werd voor e-commerce in de EU niet afgedwongen tot 1 januari 2021. In het VK werd de regelgeving toegepast op betalingen in persoon op 15 september 2021.
De Europese Bankautoriteit heeft SCA in 2019 goedgekeurd, echter, de nieuwe regelgeving werd voor e-commerce in de EU niet afgedwongen tot 1 januari 2021. In het VK werd de regelgeving toegepast op betalingen in persoon op 15 september 2021.
De Europese Bankautoriteit heeft SCA in 2019 goedgekeurd, echter, de nieuwe regelgeving werd voor e-commerce in de EU niet afgedwongen tot 1 januari 2021. In het VK werd de regelgeving toegepast op betalingen in persoon op 15 september 2021.
De Europese Bankautoriteit heeft SCA in 2019 goedgekeurd, echter, de nieuwe regelgeving werd voor e-commerce in de EU niet afgedwongen tot 1 januari 2021. In het VK werd de regelgeving toegepast op betalingen in persoon op 15 september 2021.
Wat is tweefactorauthenticatie bij het afrekenen?
Sterke Klantauthenticatie vereist dat de klantauthenticatie ten minste twee van de volgende elementen moet bevatten:
Iets dat alleen de klant weet
Iets dat alleen de klant bezit
Iets dat alleen de klant heeft
Iets dat alleen de klant weet
Dit kan een wachtwoord, pincode of het antwoord op een specifieke vraag zijn. Dit wordt meestal afgehandeld door een bestaand wachtwoord of een 4- tot 6-cijferig nummer verzonden per sms.
Iets dat alleen de klant bezit
Voorbeelden zijn een mobiele telefoon, token generator, kaartlezer, desktop, tablet, of een ander geautoriseerd apparaat. Dit deel van de check gebeurt zonder actieve input van de klant.
Iets dat alleen de klant heeft
In essentie zijn dit soort biometrische gegevens. Face ID of vingerafdrukken zijn een goed voorbeeld. Sterke Klantauthenticatie vereist dat je voldoet aan de voorwaarden voor tweefactorauthenticatie om de kans op frauduleuze activiteiten te helpen verminderen. Bijvoorbeeld, het helpt om gevoelige klantgegevens veilig en privé te houden tegen externe partijen.
Sterke Klantauthenticatie vereist dat de klantauthenticatie ten minste twee van de volgende elementen moet bevatten:
Iets dat alleen de klant weet
Iets dat alleen de klant bezit
Iets dat alleen de klant heeft
Iets dat alleen de klant weet
Dit kan een wachtwoord, pincode of het antwoord op een specifieke vraag zijn. Dit wordt meestal afgehandeld door een bestaand wachtwoord of een 4- tot 6-cijferig nummer verzonden per sms.
Iets dat alleen de klant bezit
Voorbeelden zijn een mobiele telefoon, token generator, kaartlezer, desktop, tablet, of een ander geautoriseerd apparaat. Dit deel van de check gebeurt zonder actieve input van de klant.
Iets dat alleen de klant heeft
In essentie zijn dit soort biometrische gegevens. Face ID of vingerafdrukken zijn een goed voorbeeld. Sterke Klantauthenticatie vereist dat je voldoet aan de voorwaarden voor tweefactorauthenticatie om de kans op frauduleuze activiteiten te helpen verminderen. Bijvoorbeeld, het helpt om gevoelige klantgegevens veilig en privé te houden tegen externe partijen.
Sterke Klantauthenticatie vereist dat de klantauthenticatie ten minste twee van de volgende elementen moet bevatten:
Iets dat alleen de klant weet
Iets dat alleen de klant bezit
Iets dat alleen de klant heeft
Iets dat alleen de klant weet
Dit kan een wachtwoord, pincode of het antwoord op een specifieke vraag zijn. Dit wordt meestal afgehandeld door een bestaand wachtwoord of een 4- tot 6-cijferig nummer verzonden per sms.
Iets dat alleen de klant bezit
Voorbeelden zijn een mobiele telefoon, token generator, kaartlezer, desktop, tablet, of een ander geautoriseerd apparaat. Dit deel van de check gebeurt zonder actieve input van de klant.
Iets dat alleen de klant heeft
In essentie zijn dit soort biometrische gegevens. Face ID of vingerafdrukken zijn een goed voorbeeld. Sterke Klantauthenticatie vereist dat je voldoet aan de voorwaarden voor tweefactorauthenticatie om de kans op frauduleuze activiteiten te helpen verminderen. Bijvoorbeeld, het helpt om gevoelige klantgegevens veilig en privé te houden tegen externe partijen.
Sterke Klantauthenticatie vereist dat de klantauthenticatie ten minste twee van de volgende elementen moet bevatten:
Iets dat alleen de klant weet
Iets dat alleen de klant bezit
Iets dat alleen de klant heeft
Iets dat alleen de klant weet
Dit kan een wachtwoord, pincode of het antwoord op een specifieke vraag zijn. Dit wordt meestal afgehandeld door een bestaand wachtwoord of een 4- tot 6-cijferig nummer verzonden per sms.
Iets dat alleen de klant bezit
Voorbeelden zijn een mobiele telefoon, token generator, kaartlezer, desktop, tablet, of een ander geautoriseerd apparaat. Dit deel van de check gebeurt zonder actieve input van de klant.
Iets dat alleen de klant heeft
In essentie zijn dit soort biometrische gegevens. Face ID of vingerafdrukken zijn een goed voorbeeld. Sterke Klantauthenticatie vereist dat je voldoet aan de voorwaarden voor tweefactorauthenticatie om de kans op frauduleuze activiteiten te helpen verminderen. Bijvoorbeeld, het helpt om gevoelige klantgegevens veilig en privé te houden tegen externe partijen.
Meer updates
Wat is vriendelijke fraude?
Vriendelijke fraude kan leiden tot financiële verliezen, administratieve kopzorgen en reputatieschade. Ontdek de verschillende soorten vriendelijke fraude en hoe je chargebacks kunt voorkomen.
Hoe kan je carding-aanvallen voorkomen?
Leer hoe je fraudeaanvallen met kaarten kunt voorkomen en ontdek welke oplossingen je bedrijf kunnen beschermen.
Wat is chargeback fraude en hoe voorkom je het in 2023
Leer wat chargeback fraude is, hoe je het kunt voorkomen en hoe je als online bedrijf geschillen kunt aanvechten met Mollie.
E-commerce Fraude Statistieken en Trends
Ontdek de laatste ecommerce fraudestatistieken en trends op het gebied van ecommerce fraude voor 2023 met online betaaldienst
Wat is vriendelijke fraude?
Vriendelijke fraude kan leiden tot financiële verliezen, administratieve kopzorgen en reputatieschade. Ontdek de verschillende soorten vriendelijke fraude en hoe je chargebacks kunt voorkomen.
Hoe kan je carding-aanvallen voorkomen?
Leer hoe je fraudeaanvallen met kaarten kunt voorkomen en ontdek welke oplossingen je bedrijf kunnen beschermen.
Wat is chargeback fraude en hoe voorkom je het in 2023
Leer wat chargeback fraude is, hoe je het kunt voorkomen en hoe je als online bedrijf geschillen kunt aanvechten met Mollie.
E-commerce Fraude Statistieken en Trends
Ontdek de laatste ecommerce fraudestatistieken en trends op het gebied van ecommerce fraude voor 2023 met online betaaldienst
Blijf op de hoogte
Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.
Blijf op de hoogte
Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.
Verbind elke betaling. Verbeter elk onderdeel van je bedrijf.
Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.
Blijf op de hoogte
Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.
Table of contents
Table of contents
Table of contents
Table of contents
Inhoudsopgave
Vereenvoudig betalingen en geldzaken
Verhoog je inkomsten, verlaag je kosten en beheer al je geldzaken via Mollie.
Vereenvoudig betalingen en geldzaken
Of je nu internationaal wilt groeien of je wilt richten op een specifieke markt, alles is mogelijk. Mollie ondersteunt alle bekende betaalmethoden, zodat je je bedrijf kunt laten groeien, ongeacht de locatie.
Vereenvoudig betalingen en geldzaken
Verhoog je inkomsten, verlaag je kosten en beheer al je geldzaken via Mollie.