Post-conversie en retentiemarketing: Klantenbindingstips

Post-conversie en retentiemarketing: Klantenbindingstips

Post-conversie en retentiemarketing: Klantenbindingstips

Ontdek alles over after-sales en post-conversie marketing en wat je kunt doen om een trouwe klantenkring op te bouwen voor je webshop.

Ontdek alles over after-sales en post-conversie marketing en wat je kunt doen om een trouwe klantenkring op te bouwen voor je webshop.

3 jun 2021

Nick Knuppe

Head of Product Marketing

Post-conversiemarketing verwijst naar alle marketingtactieken die helpen om de loyaliteit onder je bestaande klanten te vergroten. Uiteindelijk is een succesvolle conversie slechts de eerste stap. Zodra een klant hun eerste aankoop doet, wil je alles doen wat je kunt om ervoor te zorgen dat ze terug blijven komen voor meer. Door de aandacht van je klanten vast te houden vergroot je de kans dat ze loyale klanten worden die meerdere bestellingen plaatsen. Denk er op deze manier over na: Het sleutel tot post-conversiemarketing is het opbouwen van een langdurige relatie met je klanten. Daarom is post-conversiemarketing vaak onderdeel van de after-sales service in klantrelatiebeheer (CRM).

Post-conversiemarketing verwijst naar alle marketingtactieken die helpen om de loyaliteit onder je bestaande klanten te vergroten. Uiteindelijk is een succesvolle conversie slechts de eerste stap. Zodra een klant hun eerste aankoop doet, wil je alles doen wat je kunt om ervoor te zorgen dat ze terug blijven komen voor meer. Door de aandacht van je klanten vast te houden vergroot je de kans dat ze loyale klanten worden die meerdere bestellingen plaatsen. Denk er op deze manier over na: Het sleutel tot post-conversiemarketing is het opbouwen van een langdurige relatie met je klanten. Daarom is post-conversiemarketing vaak onderdeel van de after-sales service in klantrelatiebeheer (CRM).

Post-conversiemarketing verwijst naar alle marketingtactieken die helpen om de loyaliteit onder je bestaande klanten te vergroten. Uiteindelijk is een succesvolle conversie slechts de eerste stap. Zodra een klant hun eerste aankoop doet, wil je alles doen wat je kunt om ervoor te zorgen dat ze terug blijven komen voor meer. Door de aandacht van je klanten vast te houden vergroot je de kans dat ze loyale klanten worden die meerdere bestellingen plaatsen. Denk er op deze manier over na: Het sleutel tot post-conversiemarketing is het opbouwen van een langdurige relatie met je klanten. Daarom is post-conversiemarketing vaak onderdeel van de after-sales service in klantrelatiebeheer (CRM).

Post-conversiemarketing verwijst naar alle marketingtactieken die helpen om de loyaliteit onder je bestaande klanten te vergroten. Uiteindelijk is een succesvolle conversie slechts de eerste stap. Zodra een klant hun eerste aankoop doet, wil je alles doen wat je kunt om ervoor te zorgen dat ze terug blijven komen voor meer. Door de aandacht van je klanten vast te houden vergroot je de kans dat ze loyale klanten worden die meerdere bestellingen plaatsen. Denk er op deze manier over na: Het sleutel tot post-conversiemarketing is het opbouwen van een langdurige relatie met je klanten. Daarom is post-conversiemarketing vaak onderdeel van de after-sales service in klantrelatiebeheer (CRM).

Post-conversie versus after-sales marketing: Wat is het verschil?

Post-conversion versus after-sales marketing: What’s the difference?

Post-conversie en after-sales marketing zijn nauw met elkaar verbonden. Er zijn echter wel enkele verschillen:

  • Post-conversie marketing: Bij post-conversie marketing is de conversie het startpunt voor verdere acties gericht op het opbouwen van klantloyaliteit. Deze conversie hoeft niet per se een verkoop te zijn. Het kan bijvoorbeeld ook gaan om een nieuwsbriefinschrijving of een download. Je post-conversie marketing hangt dus af van hoe jouw bedrijf conversie definieert.

  • After-sales marketing: In tegenstelling tot post-conversie marketing, verwijst after-sales marketing direct naar acties die je onderneemt na een daadwerkelijke verkoop. After-sales management is ook een belangrijk onderdeel van klantrelatiebeheer. Hoewel CRM elke actie omvat die je onderneemt gedurende de hele klantreis, concentreert after-sales service zich alleen op communicatie die plaatsvindt na een verkoop.

In eCommerce wordt het woord ‘conversie’ gewoonlijk door elkaar gebruikt met ‘verkopen’ (checkout conversie). Dit betekent dat zowel post-conversie als after-sales processen dezelfde marketingtactieken omvatten.

Post-conversion versus after-sales marketing: What’s the difference?

Post-conversie en after-sales marketing zijn nauw met elkaar verbonden. Er zijn echter wel enkele verschillen:

  • Post-conversie marketing: Bij post-conversie marketing is de conversie het startpunt voor verdere acties gericht op het opbouwen van klantloyaliteit. Deze conversie hoeft niet per se een verkoop te zijn. Het kan bijvoorbeeld ook gaan om een nieuwsbriefinschrijving of een download. Je post-conversie marketing hangt dus af van hoe jouw bedrijf conversie definieert.

  • After-sales marketing: In tegenstelling tot post-conversie marketing, verwijst after-sales marketing direct naar acties die je onderneemt na een daadwerkelijke verkoop. After-sales management is ook een belangrijk onderdeel van klantrelatiebeheer. Hoewel CRM elke actie omvat die je onderneemt gedurende de hele klantreis, concentreert after-sales service zich alleen op communicatie die plaatsvindt na een verkoop.

In eCommerce wordt het woord ‘conversie’ gewoonlijk door elkaar gebruikt met ‘verkopen’ (checkout conversie). Dit betekent dat zowel post-conversie als after-sales processen dezelfde marketingtactieken omvatten.

Post-conversion versus after-sales marketing: What’s the difference?

Post-conversie en after-sales marketing zijn nauw met elkaar verbonden. Er zijn echter wel enkele verschillen:

  • Post-conversie marketing: Bij post-conversie marketing is de conversie het startpunt voor verdere acties gericht op het opbouwen van klantloyaliteit. Deze conversie hoeft niet per se een verkoop te zijn. Het kan bijvoorbeeld ook gaan om een nieuwsbriefinschrijving of een download. Je post-conversie marketing hangt dus af van hoe jouw bedrijf conversie definieert.

  • After-sales marketing: In tegenstelling tot post-conversie marketing, verwijst after-sales marketing direct naar acties die je onderneemt na een daadwerkelijke verkoop. After-sales management is ook een belangrijk onderdeel van klantrelatiebeheer. Hoewel CRM elke actie omvat die je onderneemt gedurende de hele klantreis, concentreert after-sales service zich alleen op communicatie die plaatsvindt na een verkoop.

In eCommerce wordt het woord ‘conversie’ gewoonlijk door elkaar gebruikt met ‘verkopen’ (checkout conversie). Dit betekent dat zowel post-conversie als after-sales processen dezelfde marketingtactieken omvatten.

Post-conversion versus after-sales marketing: What’s the difference?

Post-conversie en after-sales marketing zijn nauw met elkaar verbonden. Er zijn echter wel enkele verschillen:

  • Post-conversie marketing: Bij post-conversie marketing is de conversie het startpunt voor verdere acties gericht op het opbouwen van klantloyaliteit. Deze conversie hoeft niet per se een verkoop te zijn. Het kan bijvoorbeeld ook gaan om een nieuwsbriefinschrijving of een download. Je post-conversie marketing hangt dus af van hoe jouw bedrijf conversie definieert.

  • After-sales marketing: In tegenstelling tot post-conversie marketing, verwijst after-sales marketing direct naar acties die je onderneemt na een daadwerkelijke verkoop. After-sales management is ook een belangrijk onderdeel van klantrelatiebeheer. Hoewel CRM elke actie omvat die je onderneemt gedurende de hele klantreis, concentreert after-sales service zich alleen op communicatie die plaatsvindt na een verkoop.

In eCommerce wordt het woord ‘conversie’ gewoonlijk door elkaar gebruikt met ‘verkopen’ (checkout conversie). Dit betekent dat zowel post-conversie als after-sales processen dezelfde marketingtactieken omvatten.

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Verbind elke betaling. Verbeter elk onderdeel van je bedrijf.

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Form fields
Form fields
Form fields

Table of contents

Table of contents

Table of contents

Table of contents

MollieInzichtenPost-conversie en retentiemarketing: Klantenbindingstips
MollieInzichtenPost-conversie en retentiemarketing: Klantenbindingstips
MollieInzichtenPost-conversie en retentiemarketing: Klantenbindingstips