
Tap to Pay op iPhone
Accepteer contactloze betalingen op je iPhone met de Mollie app
Betalingen
Platformbetalingen
Laat je bedrijf groeien
Technische documentatie
Over Mollie

Tap to Pay op iPhone
Accepteer contactloze betalingen op je iPhone met de Mollie app
Betalingen
Platformbetalingen
Laat je bedrijf groeien
Technische documentatie
Over Mollie

Tap to Pay op iPhone
Accepteer contactloze betalingen op je iPhone met de Mollie app
Betalingen
Platformbetalingen
Laat je bedrijf groeien
Technische documentatie
Over Mollie
Gepersonaliseerde e-commerce
Gepersonaliseerde e-commerce
Gepersonaliseerde e-commerce
Creëer een persoonlijke gebruikerservaring voor maximale sales en hogere conversie. Ontdek alle tips en tricks om je online business te laten groeien met Mollie.
Creëer een persoonlijke gebruikerservaring voor maximale sales en hogere conversie. Ontdek alle tips en tricks om je online business te laten groeien met Mollie.
2 dec 2021



Ervaring is belangrijker dan ooit. Wereldwijde giganten hebben misschien de middelen om uit te blinken, maar het opbouwen van een persoonlijke relatie met klanten is iets dat ze niet altijd goed doen. In plaats daarvan kunnen mkb-bedrijven dankzij hun wendbare aard klantrelaties kweken waar grotere bedrijven alleen maar van kunnen dromen.
Personalisatie is essentieel. Het omvat alles, van het correct aanspreken van klanten in marketingmaterialen tot het 'magisch' suggereren van producten die ze leuk vinden. Op maat gemaakte ervaringen creëren zorgt ervoor dat je tevreden klanten hebt die graag terugkomen. De cijfers ondersteunen dit: het rapport Business Impact of Personalisation in Retail van Google en BCG vond dat 40% van de mensen meer uitgeeft dan gepland als de klantervaring gepersonaliseerd is.

Ervaring is belangrijker dan ooit. Wereldwijde giganten hebben misschien de middelen om uit te blinken, maar het opbouwen van een persoonlijke relatie met klanten is iets dat ze niet altijd goed doen. In plaats daarvan kunnen mkb-bedrijven dankzij hun wendbare aard klantrelaties kweken waar grotere bedrijven alleen maar van kunnen dromen.
Personalisatie is essentieel. Het omvat alles, van het correct aanspreken van klanten in marketingmaterialen tot het 'magisch' suggereren van producten die ze leuk vinden. Op maat gemaakte ervaringen creëren zorgt ervoor dat je tevreden klanten hebt die graag terugkomen. De cijfers ondersteunen dit: het rapport Business Impact of Personalisation in Retail van Google en BCG vond dat 40% van de mensen meer uitgeeft dan gepland als de klantervaring gepersonaliseerd is.

Ervaring is belangrijker dan ooit. Wereldwijde giganten hebben misschien de middelen om uit te blinken, maar het opbouwen van een persoonlijke relatie met klanten is iets dat ze niet altijd goed doen. In plaats daarvan kunnen mkb-bedrijven dankzij hun wendbare aard klantrelaties kweken waar grotere bedrijven alleen maar van kunnen dromen.
Personalisatie is essentieel. Het omvat alles, van het correct aanspreken van klanten in marketingmaterialen tot het 'magisch' suggereren van producten die ze leuk vinden. Op maat gemaakte ervaringen creëren zorgt ervoor dat je tevreden klanten hebt die graag terugkomen. De cijfers ondersteunen dit: het rapport Business Impact of Personalisation in Retail van Google en BCG vond dat 40% van de mensen meer uitgeeft dan gepland als de klantervaring gepersonaliseerd is.

Ervaring is belangrijker dan ooit. Wereldwijde giganten hebben misschien de middelen om uit te blinken, maar het opbouwen van een persoonlijke relatie met klanten is iets dat ze niet altijd goed doen. In plaats daarvan kunnen mkb-bedrijven dankzij hun wendbare aard klantrelaties kweken waar grotere bedrijven alleen maar van kunnen dromen.
Personalisatie is essentieel. Het omvat alles, van het correct aanspreken van klanten in marketingmaterialen tot het 'magisch' suggereren van producten die ze leuk vinden. Op maat gemaakte ervaringen creëren zorgt ervoor dat je tevreden klanten hebt die graag terugkomen. De cijfers ondersteunen dit: het rapport Business Impact of Personalisation in Retail van Google en BCG vond dat 40% van de mensen meer uitgeeft dan gepland als de klantervaring gepersonaliseerd is.

Dus, wat kunnen mkb'ers doen om een echt gepersonaliseerde klantervaring te bieden?
1. Lok mensen om een account aan te maken en belangrijke metrics bij te houden
De beste manier om je klanten te leren kennen is door te begrijpen wie ze zijn. In ecommerce betekent dat data verzamelen over hun gedrag. Vraag klanten om zich aan te melden op je site of om te abonneren op een nieuwsbrief. Volg metrics zoals browsegedrag, kliks en zoekgeschiedenis om gemeenschappelijke kenmerken te identificeren en koperspersona's te creëren. Je kunt deze gegevens dan gebruiken om hun ervaring te personaliseren, waardoor ze gelukkiger worden en de conversie verhoogt.
2. Gebruik gepersonaliseerde homepagina's, aanbiedingen en productaanbevelingen
Personaliseer de gebruikerservaring door aanbiedingen en aanbevelingen te creëren op basis van hoe je klanten winkelen. Gebruik gegevens om hun behoeften te anticiperen en de producten en aanbiedingen te tonen die hen tevreden stellen. Denk aan gegevens als je fysieke winkelassistent, die helpt om kopers een leidende hand te bieden zodat ze vol vertrouwen kunnen kopen. Doe aan up- en cross-selling op productdetailpagina's, door kopers soortgelijke of complementaire producten te tonen waarin ze al geïnteresseerd zijn, of gebruik bestsellerlijsten om aankopen te inspireren.
3. Omarm conversational commerce
Conversational commerce is een benadering waarbij sociale tools zoals berichten-apps, chatbots, live representatives en voice-assistants worden gebruikt om producten en diensten te verkopen. In wezen maakt het de klantbeleving een tweerichtingsgesprek. Dit moet het winkelen voor je klant vereenvoudigen, waarbij de verkoop en hun tevredenheid toeneemt. Het helpt je ook meer over ze te leren. Een eenvoudige manier om dit te doen is door een quiz op je site te houden, zodat je de antwoorden van een klant kunt gebruiken om hun behoeften te begrijpen.
4. Stuur gepersonaliseerde e-mails en vier mijlpalen
Het klinkt eenvoudig, maar een gepersonaliseerde e-mail kan veel betekenen om een klant zich speciaal te laten voelen. En, door te gebruiken wat je over hen weet, kun je hun aandacht trekken door links te bieden naar pagina's of producten waarvan je weet dat ze die leuk zouden vinden. Of het nu gaat om hun naam te gebruiken wanneer je contact opneemt of ze een automatische e-mail te sturen die hun verjaardag viert, het helpt allemaal om je klanten blij te houden.
5. Zorg voor je klanten, zelfs wanneer ze weg zijn
Zorg ervoor dat je je klanten een reden geeft om terug te keren naar je site. Bied iets aan wanneer ze op het punt staan te vertrekken of stuur een winkelwagen-verlaten melding na een (verstandige) tijd. Als klanten al een tijdje niet hebben gekocht, gebruik dan retargeting-advertenties met kortingen op basis van hun koopgeschiedenis om hen te verleiden terug te keren. Door voor je klanten te zorgen, zelfs als ze weg zijn, zul je een meer positieve relatie met hen opbouwen voor de toekomst. Voor meer informatie, bekijk onze gids voor het optimaliseren van Checkout-conversie.
1. Lok mensen om een account aan te maken en belangrijke metrics bij te houden
De beste manier om je klanten te leren kennen is door te begrijpen wie ze zijn. In ecommerce betekent dat data verzamelen over hun gedrag. Vraag klanten om zich aan te melden op je site of om te abonneren op een nieuwsbrief. Volg metrics zoals browsegedrag, kliks en zoekgeschiedenis om gemeenschappelijke kenmerken te identificeren en koperspersona's te creëren. Je kunt deze gegevens dan gebruiken om hun ervaring te personaliseren, waardoor ze gelukkiger worden en de conversie verhoogt.
2. Gebruik gepersonaliseerde homepagina's, aanbiedingen en productaanbevelingen
Personaliseer de gebruikerservaring door aanbiedingen en aanbevelingen te creëren op basis van hoe je klanten winkelen. Gebruik gegevens om hun behoeften te anticiperen en de producten en aanbiedingen te tonen die hen tevreden stellen. Denk aan gegevens als je fysieke winkelassistent, die helpt om kopers een leidende hand te bieden zodat ze vol vertrouwen kunnen kopen. Doe aan up- en cross-selling op productdetailpagina's, door kopers soortgelijke of complementaire producten te tonen waarin ze al geïnteresseerd zijn, of gebruik bestsellerlijsten om aankopen te inspireren.
3. Omarm conversational commerce
Conversational commerce is een benadering waarbij sociale tools zoals berichten-apps, chatbots, live representatives en voice-assistants worden gebruikt om producten en diensten te verkopen. In wezen maakt het de klantbeleving een tweerichtingsgesprek. Dit moet het winkelen voor je klant vereenvoudigen, waarbij de verkoop en hun tevredenheid toeneemt. Het helpt je ook meer over ze te leren. Een eenvoudige manier om dit te doen is door een quiz op je site te houden, zodat je de antwoorden van een klant kunt gebruiken om hun behoeften te begrijpen.
4. Stuur gepersonaliseerde e-mails en vier mijlpalen
Het klinkt eenvoudig, maar een gepersonaliseerde e-mail kan veel betekenen om een klant zich speciaal te laten voelen. En, door te gebruiken wat je over hen weet, kun je hun aandacht trekken door links te bieden naar pagina's of producten waarvan je weet dat ze die leuk zouden vinden. Of het nu gaat om hun naam te gebruiken wanneer je contact opneemt of ze een automatische e-mail te sturen die hun verjaardag viert, het helpt allemaal om je klanten blij te houden.
5. Zorg voor je klanten, zelfs wanneer ze weg zijn
Zorg ervoor dat je je klanten een reden geeft om terug te keren naar je site. Bied iets aan wanneer ze op het punt staan te vertrekken of stuur een winkelwagen-verlaten melding na een (verstandige) tijd. Als klanten al een tijdje niet hebben gekocht, gebruik dan retargeting-advertenties met kortingen op basis van hun koopgeschiedenis om hen te verleiden terug te keren. Door voor je klanten te zorgen, zelfs als ze weg zijn, zul je een meer positieve relatie met hen opbouwen voor de toekomst. Voor meer informatie, bekijk onze gids voor het optimaliseren van Checkout-conversie.
1. Lok mensen om een account aan te maken en belangrijke metrics bij te houden
De beste manier om je klanten te leren kennen is door te begrijpen wie ze zijn. In ecommerce betekent dat data verzamelen over hun gedrag. Vraag klanten om zich aan te melden op je site of om te abonneren op een nieuwsbrief. Volg metrics zoals browsegedrag, kliks en zoekgeschiedenis om gemeenschappelijke kenmerken te identificeren en koperspersona's te creëren. Je kunt deze gegevens dan gebruiken om hun ervaring te personaliseren, waardoor ze gelukkiger worden en de conversie verhoogt.
2. Gebruik gepersonaliseerde homepagina's, aanbiedingen en productaanbevelingen
Personaliseer de gebruikerservaring door aanbiedingen en aanbevelingen te creëren op basis van hoe je klanten winkelen. Gebruik gegevens om hun behoeften te anticiperen en de producten en aanbiedingen te tonen die hen tevreden stellen. Denk aan gegevens als je fysieke winkelassistent, die helpt om kopers een leidende hand te bieden zodat ze vol vertrouwen kunnen kopen. Doe aan up- en cross-selling op productdetailpagina's, door kopers soortgelijke of complementaire producten te tonen waarin ze al geïnteresseerd zijn, of gebruik bestsellerlijsten om aankopen te inspireren.
3. Omarm conversational commerce
Conversational commerce is een benadering waarbij sociale tools zoals berichten-apps, chatbots, live representatives en voice-assistants worden gebruikt om producten en diensten te verkopen. In wezen maakt het de klantbeleving een tweerichtingsgesprek. Dit moet het winkelen voor je klant vereenvoudigen, waarbij de verkoop en hun tevredenheid toeneemt. Het helpt je ook meer over ze te leren. Een eenvoudige manier om dit te doen is door een quiz op je site te houden, zodat je de antwoorden van een klant kunt gebruiken om hun behoeften te begrijpen.
4. Stuur gepersonaliseerde e-mails en vier mijlpalen
Het klinkt eenvoudig, maar een gepersonaliseerde e-mail kan veel betekenen om een klant zich speciaal te laten voelen. En, door te gebruiken wat je over hen weet, kun je hun aandacht trekken door links te bieden naar pagina's of producten waarvan je weet dat ze die leuk zouden vinden. Of het nu gaat om hun naam te gebruiken wanneer je contact opneemt of ze een automatische e-mail te sturen die hun verjaardag viert, het helpt allemaal om je klanten blij te houden.
5. Zorg voor je klanten, zelfs wanneer ze weg zijn
Zorg ervoor dat je je klanten een reden geeft om terug te keren naar je site. Bied iets aan wanneer ze op het punt staan te vertrekken of stuur een winkelwagen-verlaten melding na een (verstandige) tijd. Als klanten al een tijdje niet hebben gekocht, gebruik dan retargeting-advertenties met kortingen op basis van hun koopgeschiedenis om hen te verleiden terug te keren. Door voor je klanten te zorgen, zelfs als ze weg zijn, zul je een meer positieve relatie met hen opbouwen voor de toekomst. Voor meer informatie, bekijk onze gids voor het optimaliseren van Checkout-conversie.
1. Lok mensen om een account aan te maken en belangrijke metrics bij te houden
De beste manier om je klanten te leren kennen is door te begrijpen wie ze zijn. In ecommerce betekent dat data verzamelen over hun gedrag. Vraag klanten om zich aan te melden op je site of om te abonneren op een nieuwsbrief. Volg metrics zoals browsegedrag, kliks en zoekgeschiedenis om gemeenschappelijke kenmerken te identificeren en koperspersona's te creëren. Je kunt deze gegevens dan gebruiken om hun ervaring te personaliseren, waardoor ze gelukkiger worden en de conversie verhoogt.
2. Gebruik gepersonaliseerde homepagina's, aanbiedingen en productaanbevelingen
Personaliseer de gebruikerservaring door aanbiedingen en aanbevelingen te creëren op basis van hoe je klanten winkelen. Gebruik gegevens om hun behoeften te anticiperen en de producten en aanbiedingen te tonen die hen tevreden stellen. Denk aan gegevens als je fysieke winkelassistent, die helpt om kopers een leidende hand te bieden zodat ze vol vertrouwen kunnen kopen. Doe aan up- en cross-selling op productdetailpagina's, door kopers soortgelijke of complementaire producten te tonen waarin ze al geïnteresseerd zijn, of gebruik bestsellerlijsten om aankopen te inspireren.
3. Omarm conversational commerce
Conversational commerce is een benadering waarbij sociale tools zoals berichten-apps, chatbots, live representatives en voice-assistants worden gebruikt om producten en diensten te verkopen. In wezen maakt het de klantbeleving een tweerichtingsgesprek. Dit moet het winkelen voor je klant vereenvoudigen, waarbij de verkoop en hun tevredenheid toeneemt. Het helpt je ook meer over ze te leren. Een eenvoudige manier om dit te doen is door een quiz op je site te houden, zodat je de antwoorden van een klant kunt gebruiken om hun behoeften te begrijpen.
4. Stuur gepersonaliseerde e-mails en vier mijlpalen
Het klinkt eenvoudig, maar een gepersonaliseerde e-mail kan veel betekenen om een klant zich speciaal te laten voelen. En, door te gebruiken wat je over hen weet, kun je hun aandacht trekken door links te bieden naar pagina's of producten waarvan je weet dat ze die leuk zouden vinden. Of het nu gaat om hun naam te gebruiken wanneer je contact opneemt of ze een automatische e-mail te sturen die hun verjaardag viert, het helpt allemaal om je klanten blij te houden.
5. Zorg voor je klanten, zelfs wanneer ze weg zijn
Zorg ervoor dat je je klanten een reden geeft om terug te keren naar je site. Bied iets aan wanneer ze op het punt staan te vertrekken of stuur een winkelwagen-verlaten melding na een (verstandige) tijd. Als klanten al een tijdje niet hebben gekocht, gebruik dan retargeting-advertenties met kortingen op basis van hun koopgeschiedenis om hen te verleiden terug te keren. Door voor je klanten te zorgen, zelfs als ze weg zijn, zul je een meer positieve relatie met hen opbouwen voor de toekomst. Voor meer informatie, bekijk onze gids voor het optimaliseren van Checkout-conversie.
Meer updates
De grootste e-commerce trends in 2025
Blijf voorop lopen met de beste e-commercetrends voor 2025. Ontdek hoe AI, social commerce en personalisatie het online winkelen vormgeven.
E-commerce in Nederland: alles wat je moet weten
Ontdek de meest recente data, trends en inzichten over e-commerce in Nederland, inclusief de visie van lokale experts.
E-commerce in België: alles wat je moet weten
Ontdek de meest recente data, trends en inzichten over e-commerce in België, inclusief de visie van lokale experts
Ecommerce in Frankrijk: alles wat je moet weten
Alles wat je moet weten over e-commerce in Frankrijk: trends, inzichten, gegevens en tips van experts uit de branche.
De grootste e-commerce trends in 2025
Blijf voorop lopen met de beste e-commercetrends voor 2025. Ontdek hoe AI, social commerce en personalisatie het online winkelen vormgeven.
E-commerce in Nederland: alles wat je moet weten
Ontdek de meest recente data, trends en inzichten over e-commerce in Nederland, inclusief de visie van lokale experts.
E-commerce in België: alles wat je moet weten
Ontdek de meest recente data, trends en inzichten over e-commerce in België, inclusief de visie van lokale experts
Ecommerce in Frankrijk: alles wat je moet weten
Alles wat je moet weten over e-commerce in Frankrijk: trends, inzichten, gegevens en tips van experts uit de branche.
Blijf op de hoogte
Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.
Blijf op de hoogte
Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.
Verbind elke betaling. Verbeter elk onderdeel van je bedrijf.
Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.
Blijf op de hoogte
Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.
Table of contents
Table of contents
Table of contents
Table of contents
Vereenvoudig betalingen en geldzaken
Verhoog je inkomsten, verlaag je kosten en beheer al je geldzaken via Mollie.
Vereenvoudig betalingen en geldzaken
Of je nu internationaal wilt groeien of je wilt richten op een specifieke markt, alles is mogelijk. Mollie ondersteunt alle bekende betaalmethoden, zodat je je bedrijf kunt laten groeien, ongeacht de locatie.
Vereenvoudig betalingen en geldzaken
Verhoog je inkomsten, verlaag je kosten en beheer al je geldzaken via Mollie.