
Tap to Pay op iPhone
Accepteer contactloze betalingen op je iPhone met de Mollie app
Betalingen
Platformbetalingen
Laat je bedrijf groeien
Technische documentatie
Over Mollie

Tap to Pay op iPhone
Accepteer contactloze betalingen op je iPhone met de Mollie app
Betalingen
Platformbetalingen
Laat je bedrijf groeien
Technische documentatie
Over Mollie

Tap to Pay op iPhone
Accepteer contactloze betalingen op je iPhone met de Mollie app
Betalingen
Platformbetalingen
Laat je bedrijf groeien
Technische documentatie
Over Mollie
Ga voor een gebruiksvriendelijke webshop en verbeter je conversieratio
Ga voor een gebruiksvriendelijke webshop en verbeter je conversieratio
Ga voor een gebruiksvriendelijke webshop en verbeter je conversieratio
Verbeter de gebruikerservaring van je webshop, en boost je conversieratio. In dit blog geven we je 7 tips + een handige checklist!
Verbeter de gebruikerservaring van je webshop, en boost je conversieratio. In dit blog geven we je 7 tips + een handige checklist!
1 apr 2021



'Gebruiksvriendelijkheid' verwijst naar hoe makkelijk een website te gebruiken is. Het draait allemaal om het creëren van een moeiteloze gebruikerservaring waardoor je klanten met plezier gaan winkelen op je site. En dat betekent het ontwerpen van je online winkel zodat bezoekers snel en eenvoudig precies kunnen vinden wat ze nodig hebben.
Het wellicht belangrijkste aspect van gebruiksvriendelijkheid is hoe makkelijk het is om je site te navigeren. Het ontwerp van je website moet de navigatie intuïtief maken en klanten snel leiden naar de producten of informatie die ze zoeken. Andere handige functies, zoals het gebruik van automatisch invullen bij formuliergegevens, helpen ook de gebruikerservaring (UX) op je site te optimaliseren.
'Gebruiksvriendelijkheid' verwijst naar hoe makkelijk een website te gebruiken is. Het draait allemaal om het creëren van een moeiteloze gebruikerservaring waardoor je klanten met plezier gaan winkelen op je site. En dat betekent het ontwerpen van je online winkel zodat bezoekers snel en eenvoudig precies kunnen vinden wat ze nodig hebben.
Het wellicht belangrijkste aspect van gebruiksvriendelijkheid is hoe makkelijk het is om je site te navigeren. Het ontwerp van je website moet de navigatie intuïtief maken en klanten snel leiden naar de producten of informatie die ze zoeken. Andere handige functies, zoals het gebruik van automatisch invullen bij formuliergegevens, helpen ook de gebruikerservaring (UX) op je site te optimaliseren.
'Gebruiksvriendelijkheid' verwijst naar hoe makkelijk een website te gebruiken is. Het draait allemaal om het creëren van een moeiteloze gebruikerservaring waardoor je klanten met plezier gaan winkelen op je site. En dat betekent het ontwerpen van je online winkel zodat bezoekers snel en eenvoudig precies kunnen vinden wat ze nodig hebben.
Het wellicht belangrijkste aspect van gebruiksvriendelijkheid is hoe makkelijk het is om je site te navigeren. Het ontwerp van je website moet de navigatie intuïtief maken en klanten snel leiden naar de producten of informatie die ze zoeken. Andere handige functies, zoals het gebruik van automatisch invullen bij formuliergegevens, helpen ook de gebruikerservaring (UX) op je site te optimaliseren.
'Gebruiksvriendelijkheid' verwijst naar hoe makkelijk een website te gebruiken is. Het draait allemaal om het creëren van een moeiteloze gebruikerservaring waardoor je klanten met plezier gaan winkelen op je site. En dat betekent het ontwerpen van je online winkel zodat bezoekers snel en eenvoudig precies kunnen vinden wat ze nodig hebben.
Het wellicht belangrijkste aspect van gebruiksvriendelijkheid is hoe makkelijk het is om je site te navigeren. Het ontwerp van je website moet de navigatie intuïtief maken en klanten snel leiden naar de producten of informatie die ze zoeken. Andere handige functies, zoals het gebruik van automatisch invullen bij formuliergegevens, helpen ook de gebruikerservaring (UX) op je site te optimaliseren.
Waarom is een gebruiksvriendelijke webshop zo belangrijk voor je conversie?
Gebruiksgemak en een positieve UX vergroten de kans dat…
een gebruiker een aankoop doet, en
nieuwe klanten terugkerende klanten worden.
Hoe makkelijker het is voor gebruikers om door je online winkel te navigeren, hoe sneller ze de producten kunnen vinden die ze willen. En dat maakt het veel waarschijnlijker dat ze tevreden klanten worden.
Klanten zijn zich zelden bewust van goede gebruiksvriendelijkheid. Echter, slechte gebruiksvriendelijkheid valt duidelijk op (bijvoorbeeld als belangrijke filters ontbreken of als de site moeilijk te navigeren is). Als je site niet voldoet aan de verwachtingen van de klant, zullen ze simpelweg vertrekken zonder iets te kopen. Dit illustreert de directe link tussen gebruiksvriendelijkheid en conversie: het gebruiksvriendelijker maken van je winkel is cruciaal om de verkopen op de lange termijn te stimuleren.
Gebruiksgemak en een positieve UX vergroten de kans dat…
een gebruiker een aankoop doet, en
nieuwe klanten terugkerende klanten worden.
Hoe makkelijker het is voor gebruikers om door je online winkel te navigeren, hoe sneller ze de producten kunnen vinden die ze willen. En dat maakt het veel waarschijnlijker dat ze tevreden klanten worden.
Klanten zijn zich zelden bewust van goede gebruiksvriendelijkheid. Echter, slechte gebruiksvriendelijkheid valt duidelijk op (bijvoorbeeld als belangrijke filters ontbreken of als de site moeilijk te navigeren is). Als je site niet voldoet aan de verwachtingen van de klant, zullen ze simpelweg vertrekken zonder iets te kopen. Dit illustreert de directe link tussen gebruiksvriendelijkheid en conversie: het gebruiksvriendelijker maken van je winkel is cruciaal om de verkopen op de lange termijn te stimuleren.
Gebruiksgemak en een positieve UX vergroten de kans dat…
een gebruiker een aankoop doet, en
nieuwe klanten terugkerende klanten worden.
Hoe makkelijker het is voor gebruikers om door je online winkel te navigeren, hoe sneller ze de producten kunnen vinden die ze willen. En dat maakt het veel waarschijnlijker dat ze tevreden klanten worden.
Klanten zijn zich zelden bewust van goede gebruiksvriendelijkheid. Echter, slechte gebruiksvriendelijkheid valt duidelijk op (bijvoorbeeld als belangrijke filters ontbreken of als de site moeilijk te navigeren is). Als je site niet voldoet aan de verwachtingen van de klant, zullen ze simpelweg vertrekken zonder iets te kopen. Dit illustreert de directe link tussen gebruiksvriendelijkheid en conversie: het gebruiksvriendelijker maken van je winkel is cruciaal om de verkopen op de lange termijn te stimuleren.
Gebruiksgemak en een positieve UX vergroten de kans dat…
een gebruiker een aankoop doet, en
nieuwe klanten terugkerende klanten worden.
Hoe makkelijker het is voor gebruikers om door je online winkel te navigeren, hoe sneller ze de producten kunnen vinden die ze willen. En dat maakt het veel waarschijnlijker dat ze tevreden klanten worden.
Klanten zijn zich zelden bewust van goede gebruiksvriendelijkheid. Echter, slechte gebruiksvriendelijkheid valt duidelijk op (bijvoorbeeld als belangrijke filters ontbreken of als de site moeilijk te navigeren is). Als je site niet voldoet aan de verwachtingen van de klant, zullen ze simpelweg vertrekken zonder iets te kopen. Dit illustreert de directe link tussen gebruiksvriendelijkheid en conversie: het gebruiksvriendelijker maken van je winkel is cruciaal om de verkopen op de lange termijn te stimuleren.
Checklist: Vink jij alles af?
Deze checklist helpt je om snel en gemakkelijk te beoordelen hoe gebruiksvriendelijk jouw online shop is. Zo kun je gebieden identificeren waar je de gebruiksvriendelijkheid kunt verbeteren—en jouw conversieratio kunt verhogen.
Meer updates
De grootste e-commerce trends in 2025
Blijf voorop lopen met de beste e-commercetrends voor 2025. Ontdek hoe AI, social commerce en personalisatie het online winkelen vormgeven.
E-commerce in Nederland: alles wat je moet weten
Ontdek de meest recente data, trends en inzichten over e-commerce in Nederland, inclusief de visie van lokale experts.
E-commerce in België: alles wat je moet weten
Ontdek de meest recente data, trends en inzichten over e-commerce in België, inclusief de visie van lokale experts
Ecommerce in Frankrijk: alles wat je moet weten
Alles wat je moet weten over e-commerce in Frankrijk: trends, inzichten, gegevens en tips van experts uit de branche.
De grootste e-commerce trends in 2025
Blijf voorop lopen met de beste e-commercetrends voor 2025. Ontdek hoe AI, social commerce en personalisatie het online winkelen vormgeven.
E-commerce in Nederland: alles wat je moet weten
Ontdek de meest recente data, trends en inzichten over e-commerce in Nederland, inclusief de visie van lokale experts.
E-commerce in België: alles wat je moet weten
Ontdek de meest recente data, trends en inzichten over e-commerce in België, inclusief de visie van lokale experts
Ecommerce in Frankrijk: alles wat je moet weten
Alles wat je moet weten over e-commerce in Frankrijk: trends, inzichten, gegevens en tips van experts uit de branche.
Blijf op de hoogte
Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.
Blijf op de hoogte
Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.
Verbind elke betaling. Verbeter elk onderdeel van je bedrijf.
Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.
Blijf op de hoogte
Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.
Table of contents
Table of contents
Table of contents
Table of contents
Inhoudsopgave
Vereenvoudig betalingen en geldzaken
Verhoog je inkomsten, verlaag je kosten en beheer al je geldzaken via Mollie.
Vereenvoudig betalingen en geldzaken
Of je nu internationaal wilt groeien of je wilt richten op een specifieke markt, alles is mogelijk. Mollie ondersteunt alle bekende betaalmethoden, zodat je je bedrijf kunt laten groeien, ongeacht de locatie.
Vereenvoudig betalingen en geldzaken
Verhoog je inkomsten, verlaag je kosten en beheer al je geldzaken via Mollie.