Ecommerce in het Verenigd Koninkrijk: Een gids voor bedrijven

Ecommerce in het Verenigd Koninkrijk: Een gids voor bedrijven

Ecommerce in het Verenigd Koninkrijk: Een gids voor bedrijven

Alles wat je moet weten over ecommerce in het Verenigd Koninkrijk: trends, inzichten, gegevens en tips van experts uit de branche.

Alles wat je moet weten over ecommerce in het Verenigd Koninkrijk: trends, inzichten, gegevens en tips van experts uit de branche.

19 nov 2024

Eerst vroegen we Britse consumenten wat zij vinden van de huidige economische situatie in hun land. 

Britse klanten navigeren door een complexe economische omgeving. Meer dan de helft (53%) van de Britse consumenten beoordeelt de huidige economische vooruitzichten negatief. De Britten zijn echter over het algemeen optimistischer over de toekomst dan andere Europese markten: 46% verwacht economische verbeteringen in de komende 6 tot 12 maanden. 

Daarom kan het voor bedrijven nu een goed moment zijn om de Britse markt te betreden en dan met name bedrijven die momenteel actief zijn op het vasteland van Europa.

Eerst vroegen we Britse consumenten wat zij vinden van de huidige economische situatie in hun land. 

Britse klanten navigeren door een complexe economische omgeving. Meer dan de helft (53%) van de Britse consumenten beoordeelt de huidige economische vooruitzichten negatief. De Britten zijn echter over het algemeen optimistischer over de toekomst dan andere Europese markten: 46% verwacht economische verbeteringen in de komende 6 tot 12 maanden. 

Daarom kan het voor bedrijven nu een goed moment zijn om de Britse markt te betreden en dan met name bedrijven die momenteel actief zijn op het vasteland van Europa.

Eerst vroegen we Britse consumenten wat zij vinden van de huidige economische situatie in hun land. 

Britse klanten navigeren door een complexe economische omgeving. Meer dan de helft (53%) van de Britse consumenten beoordeelt de huidige economische vooruitzichten negatief. De Britten zijn echter over het algemeen optimistischer over de toekomst dan andere Europese markten: 46% verwacht economische verbeteringen in de komende 6 tot 12 maanden. 

Daarom kan het voor bedrijven nu een goed moment zijn om de Britse markt te betreden en dan met name bedrijven die momenteel actief zijn op het vasteland van Europa.

Eerst vroegen we Britse consumenten wat zij vinden van de huidige economische situatie in hun land. 

Britse klanten navigeren door een complexe economische omgeving. Meer dan de helft (53%) van de Britse consumenten beoordeelt de huidige economische vooruitzichten negatief. De Britten zijn echter over het algemeen optimistischer over de toekomst dan andere Europese markten: 46% verwacht economische verbeteringen in de komende 6 tot 12 maanden. 

Daarom kan het voor bedrijven nu een goed moment zijn om de Britse markt te betreden en dan met name bedrijven die momenteel actief zijn op het vasteland van Europa.

Hoe Britse consumenten omgaan met winkelen

Vervolgens vroegen we Britse klanten wat de komende 12 maanden hun voornemens waren op het gebied van winkelen. In totaal verwacht 32% van de Britse consumenten meer online te winkelen, een hoger percentage dan in andere Europese markten. 

Vervolgens vroegen we Britse klanten wat de komende 12 maanden hun voornemens waren op het gebied van winkelen. In totaal verwacht 32% van de Britse consumenten meer online te winkelen, een hoger percentage dan in andere Europese markten. 

Vervolgens vroegen we Britse klanten wat de komende 12 maanden hun voornemens waren op het gebied van winkelen. In totaal verwacht 32% van de Britse consumenten meer online te winkelen, een hoger percentage dan in andere Europese markten. 

Vervolgens vroegen we Britse klanten wat de komende 12 maanden hun voornemens waren op het gebied van winkelen. In totaal verwacht 32% van de Britse consumenten meer online te winkelen, een hoger percentage dan in andere Europese markten. 

Wat zet Britse klanten aan om te kopen?

Vervolgens vroegen we Britse consumenten over thema's die hun lieten stoppen met scrollen en aanspoorden om online aankopen te doen. 

In totaal zegt 45% van de Britse consumenten dat een kortingsaanbieding bij het verlaten van de website van een detailhandelaar hen inspireert om te kopen. Een e-mail of nieuwsbrief van een detailhandelaar en eerder gekozen favoriete artikelen zijn ook goede kooptriggers, net als e-mailherinneringen en gepersonaliseerde aanbevelingen.

Dave: "Een goed ontworpen, informatieve en boeiende nieuwsbrief of e-mail kan eenmalige klanten herinneren aan jouw merk en producten. Maak gebruik van nieuwsbriefkortingen, deel artikelen die ze eerder als favoriet hadden gemarkeerd en artikelen die nog in hun winkelwagentje zaten om klanten eraan te herinneren wat ze missen."

Waarom Britse klanten hun winkelwagentje achterlaten

We vroegen ook aan Britse klanten waarom ze hun winkelwagentje achterlaten.

De belangrijkste reden waarom Britse klanten online hun winkelwagentje achterlaten is hoge verzendkosten of belastingen. 57% van de consumenten benoemt dit als probleem. Andere belangrijke redenen zijn onder meer veiligheidsproblemen tijdens de betaling (48%) en het niet aangeboden krijgen van favoriete betaalmethoden (40%).

Om het aantal achtergelaten winkelwagentjes terug te dringen, is een veelzijdige aanpak vereist. Transparante prijzen, veilige betaalopties en meerdere betaalmethoden zijn allemaal doorslaggevend. Door de kosten van verzending, belasting en retourzendingen vroeg tijdens de checkout te vermelden, kun je de grootste zorg van Britse klanten aanpakken. Een ander belangrijk punt is het aanbieden van veilige betalingen. En een uiteenlopend aanbod betaalmethoden zoals PayPal, Open Banking en digitale portemonnees, kan de flexibiliteit bieden die klanten verwachten.

Dave: "Het is vrij algemeen bekend dat klanten niet graag verzendkosten betalen. Door hen een stimulans aan te bieden zoals gratis verzending voor bestellingen boven een bepaald bedrag, bijvoorbeeld € 50, kunnen ze worden aangemoedigd om een aankoop te voltooien en zelfs meer artikelen te kopen om in aanmerking te komen voor de aanbieding.

Ecommerce in het VK: eindbeschouwingen

Dus, wat hebben we geleerd van de gegevens?

Wat Britse klanten vinden: ze zijn optimistisch over de economische toekomst maar blijven behoorlijk prijsbewust. 

Toekomstperspectief: de Britse e-commercemarkt is stabiel, velen verwachten dat hun online shopgedrag zal toenemen of op hetzelfde niveau zal blijven.

De verwachtingen van de klant: ze geven voorrang aan gemak, hebben een voorkeur voor een soepel check-outproces en gemakkelijke toegang tot hun favoriete betaalmethoden. Ook belangrijk is het aanbieden van gratis retourneren en verzenden.

Klantentrouw: concurrerende prijzen en het aanbieden van gratis verzending en de favoriete betaalmethoden, stimuleren herhaalaankopen in het VK.

Klanten aantrekken: concurrerende prijzen, kortingen en duidelijke communicatie kan helpen om Britse klanten aan te trekken.

Verlaten van winkelwagentjes: hoge verzendkosten en het ontbreken van favoriete betaalmethoden zijn de belangrijkste redenen voor het verlaten van het winkelwagentje.

Breid je e-commercebusiness in het Verenigd Koninkrijk uit met Mollie

Hier bij Mollie is het onze missie om voor elk bedrijf in Europa de betalingen en het geldbeheer vlot te laten verlopen. Dat doen we met één enkel platform dat elk betalingsproces stroomlijnt, van klantconversie tot checkout.

Dit is wat onze betaaloplossing allemaal te bieden heeft:

  • Een conversie-geoptimaliseerde checkout: win elke sale door je klanten een gepersonaliseerde, probleemloze checkout-ervaring te bieden.

  • 35+ betaalmethoden: converteer meer klanten met hun favoriete betaalmethoden – van lokale opties tot wereldwijde favorieten.

  • Eenvoudige installatie: accepteer snel betalingen met onze kant-en-klare plug-ins en best-in-class API.

  • Het Mollie Dashboard en de Mollie app: beheer transacties, verwerk terugbetalingen, krijg inzicht en accepteer betalingen – altijd en overal.

  • Fraudepreventie: bescherm je bedrijf en verhoog je omzet met aanpasbare tools voor fraudedetectie.

  • Lokale ondersteuning in je eigen taal: krijg hulp van onze meertalige klantensupportteams wanneer je die nodig hebt.

Ontdek hoe onze online betaaloplossing jouw bedrijf kan laten groeien in het Verenigd Koninkrijk en op het vasteland van Europa.

We hebben samengewerkt met het toonaangevende onderzoeksbureau Coleman Parkes om 10.000 Europese consumenten te onervragen die online winkelen (minimaal één online aankoop in de afgelopen maand, hoewel 66% in de week ervoor iets had gekocht).

Het onderzoek werd online uitgevoerd in juli en augustus 2024.

Het onderzoek werd uitgevoerd in Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk, met 2.000 enquêtes in elke markt. Om een goede afspiegeling van de consumenten in de steekproef te krijgen, werd een mix van leeftijden, geslachten en inkomensniveaus opgenomen.

Over het onderzoek

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Verbind elke betaling. Verbeter elk onderdeel van je bedrijf.

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Form fields
Form fields
Form fields

Table of contents

Table of contents

Table of contents

Table of contents

MollieInzichtenEcommerce in het Verenigd Koninkrijk: Een gids voor bedrijven
MollieInzichtenEcommerce in het Verenigd Koninkrijk: Een gids voor bedrijven
MollieInzichtenEcommerce in het Verenigd Koninkrijk: Een gids voor bedrijven