Conversie verhogen voor SaaS: Zo optimaliseer je je productpagina

Conversie verhogen voor SaaS: Zo optimaliseer je je productpagina

Conversie verhogen voor SaaS: Zo optimaliseer je je productpagina

De sleutel tot een hogere conversie voor SaaS-aanbieders: je productpagina optimaliseren. Zo maak je een effectief SaaS-webdesign.

De sleutel tot een hogere conversie voor SaaS-aanbieders: je productpagina optimaliseren. Zo maak je een effectief SaaS-webdesign.

7 mei 2021

Nick Knuppe

Head of product marketing

Mensen kopen producten en diensten tegenwoordig op een heel andere manier dan vroeger. De klanten van vandaag laten zich veel minder snel beïnvloeden door opvallende advertenties. In plaats daarvan besteden ze liever tijd aan het online onderzoeken voordat ze kiezen met welke leverancier ze zaken willen doen. Hetzelfde geldt voor B2B-klanten, dus SaaS-aanbieders moeten een strategie voor leadgeneratie ontwikkelen die klanten biedt wat ze willen. Gerichte SaaS online marketing is één aspect van deze strategie, maar je hebt ook een website nodig die zo is ontworpen dat mensen jouw SaaS-producten willen kopen.

Mensen kopen producten en diensten tegenwoordig op een heel andere manier dan vroeger. De klanten van vandaag laten zich veel minder snel beïnvloeden door opvallende advertenties. In plaats daarvan besteden ze liever tijd aan het online onderzoeken voordat ze kiezen met welke leverancier ze zaken willen doen. Hetzelfde geldt voor B2B-klanten, dus SaaS-aanbieders moeten een strategie voor leadgeneratie ontwikkelen die klanten biedt wat ze willen. Gerichte SaaS online marketing is één aspect van deze strategie, maar je hebt ook een website nodig die zo is ontworpen dat mensen jouw SaaS-producten willen kopen.

Mensen kopen producten en diensten tegenwoordig op een heel andere manier dan vroeger. De klanten van vandaag laten zich veel minder snel beïnvloeden door opvallende advertenties. In plaats daarvan besteden ze liever tijd aan het online onderzoeken voordat ze kiezen met welke leverancier ze zaken willen doen. Hetzelfde geldt voor B2B-klanten, dus SaaS-aanbieders moeten een strategie voor leadgeneratie ontwikkelen die klanten biedt wat ze willen. Gerichte SaaS online marketing is één aspect van deze strategie, maar je hebt ook een website nodig die zo is ontworpen dat mensen jouw SaaS-producten willen kopen.

Mensen kopen producten en diensten tegenwoordig op een heel andere manier dan vroeger. De klanten van vandaag laten zich veel minder snel beïnvloeden door opvallende advertenties. In plaats daarvan besteden ze liever tijd aan het online onderzoeken voordat ze kiezen met welke leverancier ze zaken willen doen. Hetzelfde geldt voor B2B-klanten, dus SaaS-aanbieders moeten een strategie voor leadgeneratie ontwikkelen die klanten biedt wat ze willen. Gerichte SaaS online marketing is één aspect van deze strategie, maar je hebt ook een website nodig die zo is ontworpen dat mensen jouw SaaS-producten willen kopen.

Hoe beïnvloedt het ontwerp van je SaaS-website je conversieratio?

Website ontwerp is zelfs nog belangrijker in de SaaS-industrie dan in andere industrieën. Dat komt omdat SaaS-aanbieders bijna volledig online nieuwe klanten winnen. De landingspagina van je website moet direct begrijpelijk zijn, zodat je bezoekers snel de essentiële details kunnen vinden die ze zoeken. Dan kunnen ze beslissen of jouw SaaS-oplossing geschikt is voor hen.

Als je een rommelige, moeilijk leesbare template gebruikt voor je SaaS website, zullen veel bezoekers direct weggaan. Dat verhoogt je bounce rate, terwijl het je conversieratio verlaagt. Aan de andere kant helpt een aantrekkelijk webontwerp om meer leads te genereren en verhoogt het je SaaS conversieratio.

Website ontwerp is zelfs nog belangrijker in de SaaS-industrie dan in andere industrieën. Dat komt omdat SaaS-aanbieders bijna volledig online nieuwe klanten winnen. De landingspagina van je website moet direct begrijpelijk zijn, zodat je bezoekers snel de essentiële details kunnen vinden die ze zoeken. Dan kunnen ze beslissen of jouw SaaS-oplossing geschikt is voor hen.

Als je een rommelige, moeilijk leesbare template gebruikt voor je SaaS website, zullen veel bezoekers direct weggaan. Dat verhoogt je bounce rate, terwijl het je conversieratio verlaagt. Aan de andere kant helpt een aantrekkelijk webontwerp om meer leads te genereren en verhoogt het je SaaS conversieratio.

Website ontwerp is zelfs nog belangrijker in de SaaS-industrie dan in andere industrieën. Dat komt omdat SaaS-aanbieders bijna volledig online nieuwe klanten winnen. De landingspagina van je website moet direct begrijpelijk zijn, zodat je bezoekers snel de essentiële details kunnen vinden die ze zoeken. Dan kunnen ze beslissen of jouw SaaS-oplossing geschikt is voor hen.

Als je een rommelige, moeilijk leesbare template gebruikt voor je SaaS website, zullen veel bezoekers direct weggaan. Dat verhoogt je bounce rate, terwijl het je conversieratio verlaagt. Aan de andere kant helpt een aantrekkelijk webontwerp om meer leads te genereren en verhoogt het je SaaS conversieratio.

Website ontwerp is zelfs nog belangrijker in de SaaS-industrie dan in andere industrieën. Dat komt omdat SaaS-aanbieders bijna volledig online nieuwe klanten winnen. De landingspagina van je website moet direct begrijpelijk zijn, zodat je bezoekers snel de essentiële details kunnen vinden die ze zoeken. Dan kunnen ze beslissen of jouw SaaS-oplossing geschikt is voor hen.

Als je een rommelige, moeilijk leesbare template gebruikt voor je SaaS website, zullen veel bezoekers direct weggaan. Dat verhoogt je bounce rate, terwijl het je conversieratio verlaagt. Aan de andere kant helpt een aantrekkelijk webontwerp om meer leads te genereren en verhoogt het je SaaS conversieratio.

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Verbind elke betaling. Verbeter elk onderdeel van je bedrijf.

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Form fields
Form fields
Form fields

Table of contents

Table of contents

Table of contents

Table of contents

MollieInzichtenConversie verhogen voor SaaS: Zo optimaliseer je je productpagina
MollieInzichtenConversie verhogen voor SaaS: Zo optimaliseer je je productpagina
MollieInzichtenConversie verhogen voor SaaS: Zo optimaliseer je je productpagina