Wat zijn geïntegreerde betalingen? Ontdek hoe ze werken.

Wat zijn geïntegreerde betalingen? Ontdek hoe ze werken.

Wat zijn geïntegreerde betalingen? Ontdek hoe ze werken.

Ontdek de voordelen van geïntegreerde betalingen voor SaaS-bedrijven en hoe ze je inkomsten kunnen laten groeien.

Ontdek de voordelen van geïntegreerde betalingen voor SaaS-bedrijven en hoe ze je inkomsten kunnen laten groeien.

3 jul 2024

Geïntegreerde betalingen maken het mogelijk om betaalprocessen direct in jouw website of platform te integreren. Dat houdt in dat betalingen een onlosmakelijk onderdeel worden van je gebruikerservaring (user experience). 

Hoe werkt het? 

Waarschijnlijk moet je de gebruikers van je platform helpen bij het accepteren en beheren van de betalingen die ze van hun klanten ontvangen. Zonder geïntegreerde betalingen zou je die gebruikers wellicht doorverwijzen naar een externe betalingspartner om dit te doen. 

Deze aanpak werkt, maar het betekent dat je geen controle hebt over je gebruikerservaring, dat je geen geld kunt verdienen met betalingen die via je platform worden verwerkt en dat je gebruikers te maken krijgen met meerdere providers. Dit alles kan leiden tot meer klantverloop, omzetverlies en een slechte gebruikerservaring.

Met geïntegreerde betalingen kun je deze service echter aanbieden via je platform. Dat betekent dat je gebruikers helpt met het ontvangen en beheren van betalingen, zonder dat ze een betaalprovider hoeven te kiezen en daarmee hoeven samen te werken. In plaats daarvan kunnen ze erop vertrouwen dat jij alle betaalfuncties biedt die ze nodig hebben, wat een veel betere ervaring oplevert.

Bovendien kun je dankzij geïntegreerde betalingen extra inkomsten genereren, door een vergoeding te vragen voor de betalingen die je gebruikers ontvangen.

Geïntegreerde betalingen maken het mogelijk om betaalprocessen direct in jouw website of platform te integreren. Dat houdt in dat betalingen een onlosmakelijk onderdeel worden van je gebruikerservaring (user experience). 

Hoe werkt het? 

Waarschijnlijk moet je de gebruikers van je platform helpen bij het accepteren en beheren van de betalingen die ze van hun klanten ontvangen. Zonder geïntegreerde betalingen zou je die gebruikers wellicht doorverwijzen naar een externe betalingspartner om dit te doen. 

Deze aanpak werkt, maar het betekent dat je geen controle hebt over je gebruikerservaring, dat je geen geld kunt verdienen met betalingen die via je platform worden verwerkt en dat je gebruikers te maken krijgen met meerdere providers. Dit alles kan leiden tot meer klantverloop, omzetverlies en een slechte gebruikerservaring.

Met geïntegreerde betalingen kun je deze service echter aanbieden via je platform. Dat betekent dat je gebruikers helpt met het ontvangen en beheren van betalingen, zonder dat ze een betaalprovider hoeven te kiezen en daarmee hoeven samen te werken. In plaats daarvan kunnen ze erop vertrouwen dat jij alle betaalfuncties biedt die ze nodig hebben, wat een veel betere ervaring oplevert.

Bovendien kun je dankzij geïntegreerde betalingen extra inkomsten genereren, door een vergoeding te vragen voor de betalingen die je gebruikers ontvangen.

Geïntegreerde betalingen maken het mogelijk om betaalprocessen direct in jouw website of platform te integreren. Dat houdt in dat betalingen een onlosmakelijk onderdeel worden van je gebruikerservaring (user experience). 

Hoe werkt het? 

Waarschijnlijk moet je de gebruikers van je platform helpen bij het accepteren en beheren van de betalingen die ze van hun klanten ontvangen. Zonder geïntegreerde betalingen zou je die gebruikers wellicht doorverwijzen naar een externe betalingspartner om dit te doen. 

Deze aanpak werkt, maar het betekent dat je geen controle hebt over je gebruikerservaring, dat je geen geld kunt verdienen met betalingen die via je platform worden verwerkt en dat je gebruikers te maken krijgen met meerdere providers. Dit alles kan leiden tot meer klantverloop, omzetverlies en een slechte gebruikerservaring.

Met geïntegreerde betalingen kun je deze service echter aanbieden via je platform. Dat betekent dat je gebruikers helpt met het ontvangen en beheren van betalingen, zonder dat ze een betaalprovider hoeven te kiezen en daarmee hoeven samen te werken. In plaats daarvan kunnen ze erop vertrouwen dat jij alle betaalfuncties biedt die ze nodig hebben, wat een veel betere ervaring oplevert.

Bovendien kun je dankzij geïntegreerde betalingen extra inkomsten genereren, door een vergoeding te vragen voor de betalingen die je gebruikers ontvangen.

Geïntegreerde betalingen maken het mogelijk om betaalprocessen direct in jouw website of platform te integreren. Dat houdt in dat betalingen een onlosmakelijk onderdeel worden van je gebruikerservaring (user experience). 

Hoe werkt het? 

Waarschijnlijk moet je de gebruikers van je platform helpen bij het accepteren en beheren van de betalingen die ze van hun klanten ontvangen. Zonder geïntegreerde betalingen zou je die gebruikers wellicht doorverwijzen naar een externe betalingspartner om dit te doen. 

Deze aanpak werkt, maar het betekent dat je geen controle hebt over je gebruikerservaring, dat je geen geld kunt verdienen met betalingen die via je platform worden verwerkt en dat je gebruikers te maken krijgen met meerdere providers. Dit alles kan leiden tot meer klantverloop, omzetverlies en een slechte gebruikerservaring.

Met geïntegreerde betalingen kun je deze service echter aanbieden via je platform. Dat betekent dat je gebruikers helpt met het ontvangen en beheren van betalingen, zonder dat ze een betaalprovider hoeven te kiezen en daarmee hoeven samen te werken. In plaats daarvan kunnen ze erop vertrouwen dat jij alle betaalfuncties biedt die ze nodig hebben, wat een veel betere ervaring oplevert.

Bovendien kun je dankzij geïntegreerde betalingen extra inkomsten genereren, door een vergoeding te vragen voor de betalingen die je gebruikers ontvangen.

Hoe werken geïntegreerde betalingen?

Veel SaaS-platforms integreren de verwerking van betalingen in hun activiteiten. Door een betrouwbare, gebruiksvriendelijke betaalservice aan te bieden kun je vertrouwen opbouwen en klantverloop verminderen. En door betalingen te verzilveren, kun je meer omzet genereren.

Om dit te doen, moet je platform betalingen faciliteren. Of je kunt een betaalprovider inschakelen die bedrijven helpt bij verwerking van de transacties. 

Dit kan op twee verschillende manieren.

Het traditionele model om betalingen te faciliteren

Dit model omvat de integratie van een payment gateway – de technologie die betaalgegevens authenticeert en veilig doorstuurt tussen verschillende partijen tijdens een betaling – in jouw platform.  De payment gateway fungeert dan als tussenpersoon, die jouw platform verbindt met de bank van je klant. 

Je eigen payment gateway creëren kan een geweldige manier zijn om alle aspecten van je betaalservice te beheren. Maar het gaat gepaard met hoge kosten, hoge risico's en complexe, tijdrovende uitdagingen. Je moet voldoen aan verschillende wettelijke vereisten, gevoelige klantgegevens opslaan en nog veel meer. De meeste bedrijven hebben niet de tijd, het kapitaal of de mogelijkheden om dit te doen.

Het payfac-as-a-service model

Bij de payfac-as-a-servicebenadering kun je samenwerken met een betaalprovider (payment service provider of PSP) om betalingen in je platform te integreren. 

Door samen te werken met een PSP kun je alle betaalsystemen en -diensten die je maar wilt integreren, zonder dat je ze zelf hoeft te bedienen en beheren. Hierdoor kun je sneller starten en kosten besparen, met de geruststellende gedachte dat je betaalsysteem wordt beheerd door een expert. 

Veel SaaS-platforms integreren de verwerking van betalingen in hun activiteiten. Door een betrouwbare, gebruiksvriendelijke betaalservice aan te bieden kun je vertrouwen opbouwen en klantverloop verminderen. En door betalingen te verzilveren, kun je meer omzet genereren.

Om dit te doen, moet je platform betalingen faciliteren. Of je kunt een betaalprovider inschakelen die bedrijven helpt bij verwerking van de transacties. 

Dit kan op twee verschillende manieren.

Het traditionele model om betalingen te faciliteren

Dit model omvat de integratie van een payment gateway – de technologie die betaalgegevens authenticeert en veilig doorstuurt tussen verschillende partijen tijdens een betaling – in jouw platform.  De payment gateway fungeert dan als tussenpersoon, die jouw platform verbindt met de bank van je klant. 

Je eigen payment gateway creëren kan een geweldige manier zijn om alle aspecten van je betaalservice te beheren. Maar het gaat gepaard met hoge kosten, hoge risico's en complexe, tijdrovende uitdagingen. Je moet voldoen aan verschillende wettelijke vereisten, gevoelige klantgegevens opslaan en nog veel meer. De meeste bedrijven hebben niet de tijd, het kapitaal of de mogelijkheden om dit te doen.

Het payfac-as-a-service model

Bij de payfac-as-a-servicebenadering kun je samenwerken met een betaalprovider (payment service provider of PSP) om betalingen in je platform te integreren. 

Door samen te werken met een PSP kun je alle betaalsystemen en -diensten die je maar wilt integreren, zonder dat je ze zelf hoeft te bedienen en beheren. Hierdoor kun je sneller starten en kosten besparen, met de geruststellende gedachte dat je betaalsysteem wordt beheerd door een expert. 

Veel SaaS-platforms integreren de verwerking van betalingen in hun activiteiten. Door een betrouwbare, gebruiksvriendelijke betaalservice aan te bieden kun je vertrouwen opbouwen en klantverloop verminderen. En door betalingen te verzilveren, kun je meer omzet genereren.

Om dit te doen, moet je platform betalingen faciliteren. Of je kunt een betaalprovider inschakelen die bedrijven helpt bij verwerking van de transacties. 

Dit kan op twee verschillende manieren.

Het traditionele model om betalingen te faciliteren

Dit model omvat de integratie van een payment gateway – de technologie die betaalgegevens authenticeert en veilig doorstuurt tussen verschillende partijen tijdens een betaling – in jouw platform.  De payment gateway fungeert dan als tussenpersoon, die jouw platform verbindt met de bank van je klant. 

Je eigen payment gateway creëren kan een geweldige manier zijn om alle aspecten van je betaalservice te beheren. Maar het gaat gepaard met hoge kosten, hoge risico's en complexe, tijdrovende uitdagingen. Je moet voldoen aan verschillende wettelijke vereisten, gevoelige klantgegevens opslaan en nog veel meer. De meeste bedrijven hebben niet de tijd, het kapitaal of de mogelijkheden om dit te doen.

Het payfac-as-a-service model

Bij de payfac-as-a-servicebenadering kun je samenwerken met een betaalprovider (payment service provider of PSP) om betalingen in je platform te integreren. 

Door samen te werken met een PSP kun je alle betaalsystemen en -diensten die je maar wilt integreren, zonder dat je ze zelf hoeft te bedienen en beheren. Hierdoor kun je sneller starten en kosten besparen, met de geruststellende gedachte dat je betaalsysteem wordt beheerd door een expert. 

Veel SaaS-platforms integreren de verwerking van betalingen in hun activiteiten. Door een betrouwbare, gebruiksvriendelijke betaalservice aan te bieden kun je vertrouwen opbouwen en klantverloop verminderen. En door betalingen te verzilveren, kun je meer omzet genereren.

Om dit te doen, moet je platform betalingen faciliteren. Of je kunt een betaalprovider inschakelen die bedrijven helpt bij verwerking van de transacties. 

Dit kan op twee verschillende manieren.

Het traditionele model om betalingen te faciliteren

Dit model omvat de integratie van een payment gateway – de technologie die betaalgegevens authenticeert en veilig doorstuurt tussen verschillende partijen tijdens een betaling – in jouw platform.  De payment gateway fungeert dan als tussenpersoon, die jouw platform verbindt met de bank van je klant. 

Je eigen payment gateway creëren kan een geweldige manier zijn om alle aspecten van je betaalservice te beheren. Maar het gaat gepaard met hoge kosten, hoge risico's en complexe, tijdrovende uitdagingen. Je moet voldoen aan verschillende wettelijke vereisten, gevoelige klantgegevens opslaan en nog veel meer. De meeste bedrijven hebben niet de tijd, het kapitaal of de mogelijkheden om dit te doen.

Het payfac-as-a-service model

Bij de payfac-as-a-servicebenadering kun je samenwerken met een betaalprovider (payment service provider of PSP) om betalingen in je platform te integreren. 

Door samen te werken met een PSP kun je alle betaalsystemen en -diensten die je maar wilt integreren, zonder dat je ze zelf hoeft te bedienen en beheren. Hierdoor kun je sneller starten en kosten besparen, met de geruststellende gedachte dat je betaalsysteem wordt beheerd door een expert. 

Meer updates

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Verbind elke betaling. Verbeter elk onderdeel van je bedrijf.

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Blijf op de hoogte

Mis geen enkele update. Ontvang productupdates, nieuws en succesverhalen van andere Mollie-klanten rechtstreeks in je mailbox.

Form fields
Form fields
Form fields

Table of contents

Table of contents

Table of contents

Table of contents

MollieInzichtenWat zijn geïntegreerde betalingen? Ontdek hoe ze werken.
MollieInzichtenWat zijn geïntegreerde betalingen? Ontdek hoe ze werken.
MollieInzichtenWat zijn geïntegreerde betalingen? Ontdek hoe ze werken.